5 zajímavých akcií červen 2017


Akcie jsou nyní sice drahé měřeno nejvýznamnějšími indexy. Nicméně existuje pár akcií, které mohou pro obezřetného investora představovat zajímavou volbu. Přinášíme Vám naše červnové tipy na akcie, které byste měli začít sledovat.

Korea Electric Company SJSC (KEPCO)

Korejská elektrárenská společnost se obchoduje pod 5 násobek svého zisku, za méně než 40% hodnoty vlastního kapitálu ve firmě. Navíc vyplácí 4,6% dividendu. Velikostí svého majetku je větší než španělská Iberdrola, ale její tržní hodnota méně než poloviční. Tržby má téměř 50 miliard dolarů a EBITDA marže činila v posledním roce téměř 35%. Většími tržbami se může pochlubit jen italský ENEL a francouzský Electricite de France. V EBITDA je větší pouze Electricite de France. Korejská elektrárenská společnost má celkem rozumnou míru zadlužení. Evropské a americké elektrárenské společnosti mají zadlužení vesměs mezi 70-90% aktiv a 8-14 násobek EBITDA. V těchto parametrech má Korea Electric Power pouze 5 násobek EBITDA a 60% hodnoty aktiv.

Toyota Motor Corporation

Toyota je obratově největší automobilka na světě. Drží si EBITDA marži na úrovni 13% obratu a především rozumnou míru zadlužení, která je mezi automobilkami obecně vyšší. Zatímco německé automobilky jsou zadlužené 75%+ vůči svým aktivům, tak Toyota je na úrovni 63%. Toyota aktuálně vyplácí 3,6% dividendu, obchoduje se za méně než 10 násobek zisku a zajímavé je i ohodnocení na úrovni 0,96 násobku hodnoty vlastního kapitálu.

Honda Motor Co

Pro Hondu platí v podstatě to samé, co píšu o Toyotě. Jedno z nejnižších zadlužení mezi automobilkami, které je dokonce ještě nižší než v případě Toyoty. EBITDA marže 10,8% obratu je také solidní číslo. Honda se obchoduje za necelý 9násobek zisku a 76% hodnoty vlastního kapitálu. Vyplácí dividendu 3,0%. Honda má menší hodnotu než Tesla o 10 miliard dolarů, ale 17x větší tržby a 48x větší EBITDA. Honda má skoro dvakrát větší zisk než Tesla obrat. Přesto si jí investoři na burze cení o 20% méně, protože není tolik cool.

Kia Motors

Další automobilka je opomíjená Popelka. Nedávno jsem měl zkušenost v nové Optima a zarazilo mě, jakou úroveň výbavy má toto auto ve srovnání s německými vozy obdobné cenové kategorie. To mě přimělo se zajímat o tuto firmu. Kia roste obratově nepřetržitě i přes hlubokou krizi v automobilovém průmyslu kolem roku 2008. Má 2,5x větší obrat než v roce 2007. V Kia je největším akcionářem další korejská automobilka Hyundai, která vlastní třetinový podíl v Kia. Kia je z velkých automobilek tou nejméně zadluženou. Dluží 48% hodnoty svých aktiv a méně než 5 násobek své EBITDA. EBITDA marži má o něco menší 7,9%. Přesto je to 2x více než 4% Tesly. Ziskovost na ekvitu je krásných 10%. Na burze se obchoduje za 6 násobek zisku a 60% hodnoty ekvity. Dividendu vyplácí relativně malou 2,8%.

Citigroup Inc

Bývalá největší banka na světě má daleko do dřívější slávy. Nicméně při pohledu na její finanční ukazatele si nemyslím, že se jedná o špatnou instituci. Má na bankovní poměry nízkou míru zadlužení s finanční pákou menší než 8. To je na banku zdravá hodnota. Ziskovost před zdaněním je na úrovni 1,2% bilanční sumy. To je rovněž velmi slušná hodnota. Hodnota vlastního kapitálu Citigroup je dvojnásobná proti předkrizovému období v roce 2007. Přesto se hodnota akcií Citigroup kvůli obrovské nedůvěře vůči finančním institucím z krize nevzpamatovala. Hodnota akcií je stále o 88% nižší než před krizí v roce 2007. Největší americká banka JPMorgan Chase má hodnotu o 74% větší, ačkoliv má pouze o 60% větší zisk a jen o 12% větší velikost vlastního kapitálu. Citigroup se aktuálně obchoduje za 77% vlastního kapitálu a 12,7 násobek zisku.